MY NICEFollowers

WELCOME

thanks for stopping by..
have a nice visit..and enjoy my blog..

Friday 25 January 2013

resepi jeli kelapa



assalamualaikum..

hyee uolls...

hehee..jom buat jeli kelapa yang super simple....aku ni peminat tegar kelapa..hikhikhok..
so aku pon suke lah jeli kelapa kan.. namanya pon dh kelapa..so suke lah..
kalau suka tp xtaw nak buat xbest kan...hehe...aku taw lah sikit2 cara nk buat tu sbbb dia kan simple je.. xde lah rumit sangat pon...tp ni bukan resepi aku sndiri k..aku xpandai...hehe..mntak kwn punya..aku dh try..best..wootwoott..

korang pon jom try.. :)





Bahan2:
2biji kelapa muda
3l air
1 cawan gula pasir (ikut nak tahap manis mcam mana)
1 paket serbuk jeli

cara menyediakan:
#3 liter air dimasak bersama 2 biji air kelapa muda sehingga mendidih
#masukkan 1 cawan gula, isi kelapa, dan serbuk jeli-kacau rata

#tutup api..kemudian tunggu sejuk
#masukkan ke dalam acuan/bekas
#simpan ke dalam peti ais





ok dh tu je..senang kan..haha..:)

No comments:

Post a Comment